SKOLE & SFO

Trygge rammer om
børnenes skolegang

Skole & SFO

Friskolen har både indskoling, mellemtrin og udskoling. Vi har mindre klasser og prioriterer færre elever per lærer. Hos os er fællesskabet et bærende fundament for skolen. Vi har samlæste klasser, morgensamling, fællesture, projekter og undervisning, hvor eleverne oplever at være en del af et sammenhold på tværs af alder.

Hos skal det være trygt at gå i skole – og dit barn får eksempelvis mulighed for stille og roligt overgang fra børnehaven til 0. klasse, fordi børnehaven og skolen ligger dør om dør, og børnene kan derfor i et roligt tempo lære skolen at kende.

Praktiske informationer

Skolens faciliteter og arealer

Skolens har unikke undervisningsfaciliteter, adgang til en ny multihal samt udearealer på ca. 4 ha.

Nærmeste omgivelser består af en skolegård, en legeplads, to sportspladser, en naturlegeplads og en lille skov, som tilsammen giver eleverne virkelig gode muligheder for undervisning, leg, boldspil og andre udendørsaktiviteter.

Indskrivning og tilmelding

I en friskole er der ikke digital indskrivning ligesom i folkeskolerne. Det vil sige, at I som forældre til enhver tid kan indmelde Jeres barn/børn i Blære Friskole og /eller Børnehuset. For tilmelding, kontakt venligst skolens kontor eller skoleleder Morten Nebel.

Skolens kontor:
administration@blaerefriskole.dk
– tlf: 29 87 20 15

Skoleleder Morten Nebel:
mortennebel@blaerefriskole.dk
– tlf 29 87 20 18

Tryghed er vigtigt

På Blære Friskole er det til stadighed et mål, at skabe en tryg ramme om børnenes skolegang. Skolen skal gerne være et sted, hvor forældrene trygt sender deres børn hen, og hvor både børn og lærere hver dag kommer med glæde. Det giver de bedste chancer for, at skolegangen bliver god.

SFO

Børnehusets SFO er et forældrebetalt fritidstilbud for børn fra 0.-5. klasse.

I SFO er der forskellige tilbud om aktiviteter, primært baseret på børnenes initiativer. Der er ikke ret meget børnene skal i SFO, da det er børnenes fritid. Der er en høj grad af frihed under ansvar. Vi vægter socialt samvær med respekt, fællesskab og empati.

SFO opdelt i moduler

SFO er opdelt i 3 forskellige moduler som er tilpasset bus- og ringetider.

Morgenmodul
6.15-8.15

Tidlig eftermiddag
Ringetid: 15.00

Sen eftermiddag
Ringetid: 16.45

Antal i
Skole

Antal i
SFO

Antal
lærere

Antal elever
pr. lærer

Trafik & Bus

I den første tid vil der stå en voksen ved overgangen på Skolevænget, så børnene får indlært gode trafik vaner. Af hensyn til børnenes sikkerhed henstiller vi til, at ALLE benytter sig at den afmærkede overgang, hver gang Skolevænget krydses.

Vi sender gerne børn til bus eller fritidsaktiviteter, hvis I giver os besked. Der er mulighed for at lave faste aftaler vedr. legeaftaler, gå/cykle hjem osv.

Klippekort

Hvis man går i 4.-5.kl. har man mulighed for at købe klippekort. Der kan købes ét klippekort pr. måned. Klippekortet gælder så længe, der er klip tilbage. Klippekortet kan ikke benyttes om fredagen. Overgang til klippekort sker ved henvendelse til skolens kontor. Der er en varsling til overgang på klippekort på 1 måned fra d. 1 i måneden. Der er ikke særlige aktiviteter for 4.-5. kl.

Brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte
os hvis du skulle have spørgsmål.